Υπάρχουν στην  πατρίδα  μας υγρότοποι ,βιότοποι και περιοχές με απαράμιλλη φυσική ομορφιά, που αν τις επισκεφθεί κανείς μαγεύεται από την αρμονία της φύσης.

 

      Επιλέξαμε τα Λουτρά Λουτρακίου Αριδαίας, την Έδεσσα, τη λίμνη Βεγορίτιδα και την τεχνητή λίμνη  του Άγρα στο νομό Πέλλας και την Νάουσα με το ιστορικό της ποτάμι στο νομό Ημαθίας, για να υλοποιήσουμε πρόγραμμα περιβαλλοντικού περιεχομένου με θέμα: «ΝΕΡΟ – ΦΥΣΗ – ΖΩΗ», γιατί στις περιοχές αυτές το νερό κυριαρχεί, διαμορφώνει τη φύση και δίνει ζωή.

 

           

Ένας από τους στόχους του προγράμματός μας ήταν και η γνωριμία μας με ακριτικές περιοχές της χώρας μας με ιδιαίτερη φυσική ομορφιά.

 

Το πρόγραμμά μας σημείωσε μεγάλη επιτυχία, οι εμπειρίες μας ήταν πρωτόγνωρες και ο ενθουσιασμός μας μεγάλος. Στη σελίδα αυτή παραθέτουμε τις εμπειρίες, τις δραστηριότητες και τα συμπεράσματά μας.

 

Προτείνουμε ανεπιφύλακτα και σ’ άλλες περιβαλλοντικές   ομάδες να τολμήσουν ανάλογες περιπέτειες…

 

Στην  σελίδα  αυτή  παραθέτουμε  μια  περίληψη  που περιλαμβάνει ορισμένες  από τις δραστηριότητες  που  πραγματοποιήσαμε  κατά περιοχή.

 

·        Λουτρά  Λουτρακίου  (ΠΟΖΑΡ)  Ν.Πέλλας

 

1. Περιβαλλοντικό  μονοπάτι στο  θερμοπόταμο

2. Χωρισμένοι σε ομάδες,μελετήσαμε τη χλωρίδα κ’ την πανίδα της περιοχής.

3. Φωτογραφίσαμε   και  βιντεοσκοπήσαμε  την ομορφιά του τοπίου,με τους   φυσικούς καταρράκτες και τα ψηλά δέντρα,με σκοπό να την κάνουμε και  σ’άλλους  γνωστή.Πήραμε δείγμα νερού από το ποτάμι και κάναμε μετρήσεις για  την ύπαρξη νιτρικών, νιτρωδών κ’ αμμωνιακών ιόντων.

4. Κάναμε λουτρό και ήπιαμε από τα ιαματικά νερά των Λουτρών. Μία αξέχαστη εμπειρία! Κάναμε χημικές μετρήσεις στο Ιαματικό νερό, μετρήσαμε τη θερμοκρασία και την οξύτητά του.

5. Πήραμε συνεντεύξεις από τους κατοίκους της περιοχής και κατέγραψε τα τοπικά ήθη και έθιμα, της ιστορίας της και τη σημασία που έχει το νερό για τη ζωή τους.

6. Επισκεφθήκαμε το Φυσιογραφικό –Λαογραφικό Μουσείο των Λουτρών.

7. Είχαμε συνάντηση και συνομιλία με το Δήμαρχο Αριδαίας κ. Χατζηδημητρίου Αθανάσιο, για την ιστορία και τα προβλήματα της περιοχής .

 

·        Έδεσσα

1.      Ξεναγήθηκε στους χώρους του 2ου Λυκείου από το Λυκειάρχη κ.Σαμαντά και ήρθαμε σ’ επαφή με μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας που εκπονούν εργασία με θέμα τον Εδεσσαίο.

 

2). Επισκεφθήκαμε την τεχνητή  λίμνη του Άγρα .όπου χωρισμένοι σε ομάδες  μελετήσαμε και καταγράψαμε τη χλωρίδα και την πανίδα της.

3). Δημιουργήσαμε φυτολόγιο της παράχθιας  χλωρίδας .Κάναμε μετρήσεις για το ΡΗ του νερού ,τα νιτρώδη και τ’ αμμωνιακά  ιόντα.

4). Επισκεφθήκαμε και φωτογραφίσαμε τους περίφημους καταρράκτες κ΄ πήραμε δείγματα νερού .

5). Πήγαμε απ ΄ την Έδεσσα στην Άρνισσα .

6)            Περπατήσαμε στη πόλη της Έδεσσας κατά μήκος του Εδεσσαίου  ποταμού ,όπου συναντηθήκαμε με το δήμαρχο της κ΄ Θεοδώρου Δημητρίου και είχαμε επακοδομητική συζήτηση για τη Βεγορίτιδα  και τα προβλήματα της.

 

 

1.Επισκευτήκαμε το εκτροφείο θηραμάτων στη περιοχή του Αγ. Νικολάου, που είναι ένα από τα 20 που υπάρχουν στην Ελλάδα.

 

2.Γνωριστήκαμε την επόμενη μέρα, με τη περιβαλλοντική ομάδα, του 2ου Γυμνασίου Νάουσας και πραγματοποιήσαμε κοινές δραστηριότητες στον ποταμό Αραπίτσα όπου κάναμε χημική ανάλυση σε δείγμα νερού, παρατηρήσαμε τη χαρακτηριστική χλωρίδα και πανίδα κ’ τη θετική κ’ αρνητική επίδραση του ανθρώπου στο ποτάμι.

 

3.Επισκεφτήκαμε το νηματουργείο «Βαρβαρέσος Α.Ε.» που λειτουργεί κατά ένα μέρος με υδροηλεκτρική ενέργεια.

 

·        ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

·        ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ(ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΖΩΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ) ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΥΝΔΕΣΗ Κ’ ΜΕ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.

 

 

 

 

ΤΕΛΟΣ